Originál článku zde
V rámci formulové kategorie bude vypsán Dámský pohár, neboť se na sosnovské dráze představí tři ženy. Nejvíce zkušeností s historickými automobily má určitě paní Markéta Profeldová, které pojede s vozem MTX 1-01. (Její manžel Stanislav Profeld představí monopost Magda, zkonstruovaný v roce 1967 panem Milošem Vlčkem). Svoji premiéru ve formuli a v závodním voze po mateřské dovolené bude mít paní Katka Trojanová, jejíž úspěchy z automobilových rallye není třeba připomínat. V sobotu se představí s F3 Wartburg pana Zdeňka Křivohlavého. Naproti tomu první zkušenosti s historickými automobily, zatím pouze v jízdách pravidelnosti, získává Pavla Vovsová, dcera našeho úspěšného reprezentanta v závodech do vrchu.
Nejde však o klasický rychlostní závod, ale jízdu pravidelnosti, i když v řadě jezdců „chytnou saze", a před pravidelností dávají přednost hezky si zajezdit na příjemném okruhu. Atrakcí bude klubový závod Le Mans, závod s pevným startem, kdy jezdci běží k vozům, startují a vyrážejí na trať.
Z přihlášených automobilů se v Sosnové objeví mj. automobily Triumph, MG, Jaguar, Porsche, Opel, BMW, Ford, Chevrolet Corvette, Fiat 124 Abarth, Škoda 130 (RS, 130 LA) a další.
Zajímavý a cenný automobil přiveze sběratel závodních škodovek Stanislav Kafka. Představí okruhovou verzi vozu Škoda 1800 MB, postavenou pro tehdejší skupinu B5. S tímto vozem jezdila v roce 1969 tovární dvojice Jaroslav Bobek a Leoš Hnatevič automobilové rallye, poté byl přestavěn na okruhovou verzi pro Jaroslava Bobka. Vůz pohání benzinový čtyřválec 1,8 litru o výkonu zhruba 160 k.
Na poslední chvíli se přihlásil Jiljí Chmelař, který se na závodní tratě vrátil vloni po třicetileté přestávce. V sedmdesátých letech patřil ke špičce závodů automobilů do vrchu ve třídě do 1,0 a 1,3 litrů. Stejně jako v dobách své největší slávy pojede s rychlým vozem Mini Cooper.
Diváci se mohou těšit také na Miroslavu Krejsu s dalším cenným automobilem - Škoda 1100 Sport. S tímto vozem si vedl výborně mj. při závodech veteránů v Monaku nebo v Le Mans, kam se vůz vrátil podruhé od roku 1950, resp. 2006. Tehdy ve Francii startovali Václav Bobek st., Jaroslav Netušil a Miroslav Fousek. Ještě v půl čtvrté ráno vedli průměrnou rychlostí 126 km/h svoji třídu a podle tehdejšího výpočtu výsledků byli celkově pátí. Jiné prameny mluví o tom, že se dělili o první příčku. Záhy však museli odstoupit pro drobnou technickou závadu. Díky neúnavnému veteránskému nadšenci J. Egidymu můžeme tento unikat čas od času vídat také u nás. Jízda s M.Krejsou za volantem je vždy silným zážitkem.
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.